5 שאלות שיעזרו לך לבדוק עד כמה אתה נגיש

נגישות היא תנאי הכרחי להוצאת רישוי עסק, לכן כל עסק חייב להיות נגיש. זה אולי יפתיע אותך אבל1 מכל 5 אנשים הוא אדם עם מוגבלות כלשהי, ולכן חשוב להבטיח שגם לקוחות עם מוגבלות יזכו לשירות טוב המותאם לצרכים שלהם.

בדוק את עצמך:

  1. האם יש מדרגה בכניסה לעסק? האם דלת הכניסה ניתנת לפתיחה בקלות? יש לוודא שגם פתח הכניסה רחב מספיק לכניסה של כיסא גלגלים.
  2. האם לקוח עם מוגבלות יכול לנוע בתוך העסק? האם יש שטח שירות מספיק גדול? יש לפנות את המעברים כך שניתן יהיה לעבור בהם בחופשיות.
  3. האם דלפק השירות נגיש ללקוח עם מוגבלות? יש לוודא שגובה הדלפק מספיק נמוך.
  4. האם יש מכשיר עזר לאדם עם מוגבלות בשמיעה?
  5. האם יש חניה/חניון נגיש או תחנת אוטובוס נגישה לכל מי שמגיע לעסק?

רישוי פלוס מתמחה במתן פתרונות ייעוץ נגישות לעסקים –

לפרטים מלאים על התהליך והיעוץ שלנו – לחצו כאן

מלבד הפרמטרים הפיזיים, חשוב להקפיד על מתן שירות נגיש – מומלץ להציע סיוע לאדם עם מוגבלות בנשיאת מזון ומציאת מושב פנוי, הורדת מוצר ממדף וכדומה.

יש לוודא שהשילוט בעסק נגיש, בגובה הנכון, באותיות קריאות בצבעים בולטים.

זכור! בחלק מהמוגבלויות קשה להבחין, חלקם לא יבקשו אפילו עזרה, חשוב לנהוג ברגישות.

מומלץ  לפרסם את נגישות המקום בכל ערוץ תקשורת וחשוב ליידע את הלקוחות לגבי הסדרי הנגישות במקום, לפני הגעתם.

מומלץ לפנות ליועץ הנגישות שלנו כבר בשלב תכנון העסק וכך לחסוך בעיות לאחר ההקמה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: הכשרות ורישיון עסק