לוגו של וואטסאפ
 
  • ראשי
  • אודות
    • תעודות מקצועיות
  • השירותים שלנו
    • רישיון לעסק
    • רישיון יצרן
    • בטיחות באש
    • היתרי בניה
    • יועץ נגישות
  • פרויקטים
  • מאמרים
  • טפסים לעבודה
  • יצירת קשר
  • EN
  • ראשי
  • אודות
    • תעודות מקצועיות
  • השירותים שלנו
    • רישיון לעסק
    • רישיון יצרן
    • בטיחות באש
    • היתרי בניה
    • יועץ נגישות
  • פרויקטים
  • מאמרים
  • טפסים לעבודה
  • יצירת קשר
  • EN
רישיון עסק לאולם אירועים – מדריך לצעדים הראשונים
ראשי » כללי » רישיון עסק לאולם אירועים – מדריך לצעדים הראשונים

רישיון עסק לאולם אירועים – מדריך לצעדים הראשונים

טופס רישיון עסק על שולחן באולם אירועים

בישראל, השקעה באירוח ובאירועים היא כבר נורמה תרבותית. לכן, אין כל פלא שתעשיית האירועים בארץ משגשגת. לעסק ששומר על ייחודיות וסטנדרט איכות גבוה בתחום התחרותי, מובטחת הצלחה. עם זאת, כדי להבטיח יציבות ולהתנהל בראש שקט, חשוב שנוודא שרישוי העסק מתנהל במדויק. לא פעם אנשים מתייחסים להוצאת רישיון עסק לאולם אירועים כאל עוד שלב בירוקרטי. עם זאת, מדובר בהרבה יותר מעוד “סימון וי”. המציאות בשטח מלמדת כי מדובר באחד מהתהליכים החשובים שנעשה. הרישיון מהווה אסמכתא למחויבות בעל העסק למקצועיות ושמירה על תקני איכות ותברואה. לכן, מעבר לדרישה החוקית, הרישיון מגן על המוניטין שלך. בענף בו הלקוחות מבצעים השוואות בקפדנות, חשוב שניקח תהליך זה במלוא הרצינות. כאן, נסביר כל מה שחשוב לדעת על תהליך הרישוי.

באילו דרישות יש לעמוד להוצאת רישיון עסק לאולם אירועים?

מדובר בתהליך סדור הדורש עמידה בתנאים של מספר גורמים רגולטוריים. כל אחד מהם אחראי להיבט קריטי אחר בפעילות האולם, וחשוב שלא נדלג על אף אחד מהם:

בטיחות באש

הגורם הראשון הוא כמובן שירותי הכבאות וההצלה. לא ניתן לקבל רישיון עסק לאולם אירועים מבלי להמציא אישור בטיחות אש. הדרישות כוללות מערכות גילוי וכיבוי אש, שלטי חירום, דרכי מילוט תקניות, ולעיתים קרובות גם הדרכת צוות מטעם הרשות.

אישור להגשת אלכוהול

החל משנת 2013, גם המשטרה מעורבת בהליך. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר באולם הכולל הגשת אלכוהול.

תקני התברואה לרישיון עסק לאולם אירועים

כיוון שאולם אירועים מגיש אוכל, הוא נחשב ל”עסק מזון” ונדרש לעמוד בדרישות מחמירות של שירות המזון מטעם משרד הבריאות. הדרישות כוללות בין השאר מבנה מטבח תקני, מחסן נפרד, כיורים ייעודיים, הקפדה על שרשרת קירור, מערכת לשטיפת כלים, ועוד. רישיון עסק לאולם אירועים לא יאושר ללא עמידה מדויקת בכללים אלה.

איכות הסביבה

על פי חוק, על כל אולם להגיש תסקיר סביבתי המפרט כיצד בכוונתו למנוע מפגעים סביבתיים – בעיקר רעש בלילה. לכך מתווסף לעיתים הצורך בהתקנת מד דציבלים ובקרה על זרימת אוויר, גזים רעילים, וטיפול בפסולת.

טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן בהוצאת רישיון עסק לאולם אירועים

אין ספק שהיעדר ידע מקצועי הוא המכשול העיקרי כשניגשים לתהליכי רישוי עסקים. בעלי עסקים ניגשים לתהליך ללא ייעוץ וללא יודעין, מבצעים טעויות קריטיות שעשויות לעלות ביוקר בהמשך. אלו כמה מהטעויות הנפוצות שאנו מזהים בתהליכים אלו.

התחלה ללא תכנון אדריכלי מקצועי

בעלי עסקים רבים ממהרים לפתוח את המקום בלי לבדוק שהמבנה נמצא באזור בו ייעוד השימוש מתאים לפעילות, או שמאפייני המבנה תואמים את דרישות הרישוי. חשוב שנבין, הרישיון לא יינתן למבנה שאינו תואם לתב”ע או בעל חריגות בניה. לכן, ייעוץ מטעם אדריכל המתמחה בתחום הוא קריטי לפני שבוחרים מבנה.

לקחת את הזמן

אחת הטעויות הנפוצות היא לפנות לקבלת רישיון עסק זמן קצר לפני מועד הפתיחה. בפועל, ההליך המלא אורך לעיתים מספר חודשים – במיוחד אם יש ליקויים או חסרים. לכן מומלץ להתחיל תכנון רישוי בשלב האדריכלי – אפילו לפני תחילת הבנייה או השיפוץ.

פיצול תחומי האחריות

לעיתים קרובות, מספר יועצים פועלים במקביל מבלי לתקשר זה עם זה. זו אחת מהסיבות העיקריות לעיכובים בתהליכי הרישוי. הדרך היעילה ביותר לנהל את התהליך היא לפנות לגוף שמרכז את כל אנשי המקצוע במקום אחד.

התייחסות לרישוי כתהליך אחיד

כל אולם מביא עמו דרישות שונות וטומן בחובו מאפיינים שונים. לכן, לא כדאי להתבונן מה עשה עסק אחר ופשוט להעתיק. מה שהתאים להם, עלול להכשיל אותך.

רישיון עסק לאולם אירועים הוא גם בעל ערך שיווקי

לצד הדרישות החוקיות, חשוב להבין שלרישיון עסק יש גם ערך שיווקי. כאשר לקוח מחפש אולם, הוא מצפה למצוא כזה שפועל באופן חוקי. תעודת רישיון תלויה במקום בולט, הופכת לכלי מכירה בפני עצמו. היא משדרת סדר, מקצועיות, ביטחון, וכבוד לחוק – וזה בדיוק מה שהלקוחות שלכם רוצים להרגיש.

ומה לגבי גני אירועים?

למרות השם הדומה, גן אירועים שונה מאולם אירועים. פעמים רבות מדובר במתחם פתוח, עם גישה לשטחי טבע, בריכות נוי, מדשאות ועוד. המאפיינים הללו לרוב יביאו איתם דרישות רישוי נוספות, לרבות בהיבט הסביבתי והתברואתי. גם כאן, נדרש תכנון ייעודי, והיכרות עם כלל ההוראות התקפות למתחמים פתוחים.

ליווי מקצועי נכון יאפשר לך לייעל את התהליך

כחברה המתמחה בתחום, רישוי פלוס לא רק עוזרת לך “לצלוח את הבירוקרטיה” – אלא מייצרת עבורך מעטפת ליווי כוללת שמניבה תוצאה אחת ברורה: קבלת רישיון העסק לאולם האירועים שלך במהירות ובביטחון. בחלוף השנים ליווינו אולמות אירועים רבים ברחבי הארץ. לא פעם, נדרשנו להתמודד עם אתגרים לוגיסטיים ובירוקרטיים מורכבים הן מול שירות המזון והן מול הרשות המקומית. אנו כאן כדי לספק מענה לבעיות מראש – לפני שהן הופכות למבוי סתום.

בסופו של דבר, רישיון העסק עבור אולם האירועים אינו רק מהווה חובה חוקית – אלא נכס של ממש לכל בעל עסק בענף האירועים. מדובר בסטנדרט מקצועי, חברתי ושיווקי גם יחד. רישוי פלוס מלווה אותך שלב אחר שלב, עד לרגע שבו הרישיון כבר תלוי אצלך במשרד בגאווה ואפשר לפתוח את הדלתות לקראת האירוע המתקרב.

לתיאום שיחת ייעוץ, ניתן להשאיר פרטים באתר ונחזור אליך בהקדם.

פורסם ב: כללי
« הקודם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
אנחנו בפייסבוק

שנשב על קפה ונכיר טוב יותר?

"(חובה)" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Whatsapp Youtube Facebook-f Phone-alt Instagram
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס